Nr: 707
SQLSaturday #707 - Pordenone 2018
SessionID: 70013
What can you do with SQL Server on Linux?
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 09:30:00 - Track: Database Administration
Speaker: Rudi Bruchez
Title: What can you do with SQL Server on Linux?
Abstract:
The best RDBMS meets the best Operating System. But can you leverage all the power of SQL Server on Linux? Can you create AlwaysOn Availability Groups on Linux? Can you use Integration Service (SSIS) to exchange data ? Is Change Data Capture (CDC) available? Can you use Active Directory Authentication? You will need to attend this session to get the answers!
SessionID: 70265
SQL Server 2017 Graph Database
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 09:30:00 - Track: Development
Speaker: Sergio Govoni
Title: SQL Server 2017 Graph Database
Abstract:
SQL Server offre da sempre gli strumenti per gestire dati gerarchici e relazioni tra le entità. A volte, però, le relazioni tra le entità possono diventare complesse. Pensiamo ad una relazione molti-a-molti, i database relazionali non dispongono di soluzioni native per questo tipo di legame, che viene comunemente implementato con una tabella di associazione. SQL Server 2017, grazie all'introduzione di Graph Database, permette di esprimere certi tipi di query più facilmente rispetto ad un database relazionale puro. In questa sessione verrà fornita un'introduzione a SQL Graph e agli scenari di utilizzo. Nell'ultima demo verrà mostrato come costruire un sistema di raccomandazione per le offerte, in grado di determinare i prodotti consigliati sulla base del prodotto che il cliente sta acquistando, uno scenario tipico di utilizzo di SQL Graph.
SessionID: 71307
Decision Trees: the Machine Learning "Magic" Unveiled
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 09:30:00 - Track: Advanced Analysis Techniques
Speaker: Luca Zavarella
Title: Decision Trees: the Machine Learning "Magic" Unveiled
Abstract:
Spesso un algoritmo di Machine Learning è visto come una di quelle armi magiche in grado di rivelare possibili scenari futuri a chi la detiene. In verità si tratta di applicazioni dirette di concetti di matematica e statistica, che a volte generano come output dei modelli complessi da interpretare. Esistono però dei modelli predittivi basati su alberi decisionali che sono davvero semplici da comprendere. In questa sessione verrà spiegato cosa c'è dietro ad un modello predittivo di questo tipo, chiarendo il tutto con pratici esempi realizzati in R.
SessionID: 74309
Responding to Extended Events in near real-time
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 09:30:00 - Track: Advanced Analysis Techniques
Speaker: Gianluca Sartori
Title: Responding to Extended Events in near real-time
Abstract:
In this session we will see how the Extended Events streaming API can be used to process events in a near real-time fashion. We will demonstrate how this technology enables new possibilities to solve real world problems, such as capturing and notifying deadlocks or blocking sessions. We will also offer a different approach to analyzing captured events, without shredding XML files.
SessionID: 70047
Parameter Sniffing on SQL Server
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 11:00:00 - Track: Database Administration
Speaker: Dean Savović
Title: Parameter Sniffing on SQL Server
Abstract:
SessionID: 70052
Azure Data Lake Analytics
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 11:00:00 - Track: Analytics and Visualization
Speaker: Tomaž Kaštrun
Title: Azure Data Lake Analytics
Abstract:
Besides scaling and faster deployment, it is affordable and cost effective and easy to integrate into your existing IT environment.
For the demo, we will look at the image recognition and emotion detection.
SessionID: 71931
Azure Functions e Logic Apps: i tuoi coltellini svizzeri per gestire i tuoi dati in un SQL Database
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 11:00:00 - Track: Cloud
Speaker: Marco Parenzan
Title: Azure Functions e Logic Apps: i tuoi coltellini svizzeri per gestire i tuoi dati in un SQL Database
Abstract:
Hai più o più SQL Database da gestire. A volte è necessario importare, manipolare, esportare i dati, è necessario lavorare sullo schema. È necessario pianificare alcune attività, è necessario attendere alcuni eventi prima di eseguire alcune attività. O devi inviare o gestire notifiche.
In tutte queste situazioni, una scarsa piccola conoscenza dei linguaggi di programmazione, come C#, aiuta a svolgere queste attività in modo più semplice e veloce. E si esegue il codice direttamente nel cloud.
Quindi introduceremo le minime conoscenze .NET necessarie, come scrivere una Function App e le funzioni e come creare workflow di manipolazione dei dati.
SessionID: 73016
SQL Server Database Engine 2017 Enhancements
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 11:00:00 - Track: Development
Speaker: Gianluca Hotz
Title: SQL Server Database Engine 2017 Enhancements
Abstract:
Ogni nuovo rilascio di SQL Server introduce parecchie novità, molte delle quali legate a componenti o funzionalità specifiche del prodotto. Questa sessione riguarda le novità legate al Database Engine con approfondimenti sulle nuove funzionalità T-SQL e di diagnostica/miglioramento delle prestazioni. Faremo, inoltre, una breve panoramica su temi quali la versione per Linux e il supporto ai grafi il cui approfondimento necessita di intere sessioni dedicate.
SessionID: 70017
An introduction to the magical world of BIML!
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 12:10:00 - Track: Data Science
Speaker: Jonathan Stewart
Title: An introduction to the magical world of BIML!
Abstract:
SessionID: 70154
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 12:10:00 - Track: Cloud
Speaker: Marco Obinu
Abstract:
Let's see together how to maximize performance (and minimize costs) of our SQL VMs on Azure, following Microsoft best practices and some additional tips.
SessionID: 71032
Gestire SSRS con Powershell
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 12:10:00 - Track: Data Science
Speaker: Danilo Dominici
Title: Gestire SSRS con Powershell
Abstract:
Powershell consente di automatizzare, attraverso i suoi script, le attività di manutenzione di SQL Server. Reporting Services non fa eccezione. SSRS espone dei web services attraverso i quali è possibile amministrare o ottenere il risultato dei reports in vari formati. In questa sessione vedremo come sfruttare la combinazione Powershell + SSRS web services per gestire le più comuni attività amministrative, come ad esempio importare o esportare dei reports, visualizzare o impostare i parametri di un report, schedulare la produzione di un report da Task scheduler.
SessionID: 72377
Power BI: Dal dato grezzo al modello di analisi con M e DAX
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 12:10:00 - Track: Analytics and Visualization
Speaker: Marco Pozzan
Title: Power BI: Dal dato grezzo al modello di analisi con M e DAX
Abstract:
Avrete probabilmente visto molti scenari in cui viene utilizzato Power BI. Tuttavia la maggior parte delle demo si basano su scenari in cui tutto funziona con un drag and drop dei campi del modello. Ma cosa succede quando il dato non è perfetto o il vostro problema di business è più complesso? In questa sessione, si vedranno come risolvere le problematiche che inevitabilmente si andrà in contro quando si torna al lavoro. Questa sessione vi darà la possibilità di vedere come si modellano i dati per risolvere i problemi del mondo reale con Power BI.
SessionID: 70458
Lavorare con database SQL Server con .NET Standard 2.0
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 14:30:00 - Track: Development
Speaker: Marco Minerva
Title: Lavorare con database SQL Server con .NET Standard 2.0
Abstract:
SessionID: 71403
Integrazione tra PowerBI e Reporting Services: il perché ed il come
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 14:30:00 - Track: Analytics and Visualization
Speaker: Gilberto Zampatti
Title: Integrazione tra PowerBI e Reporting Services: il perché ed il come
Abstract:
SessionID: 72420
Introducing SQL Operations Studio
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 14:30:00 - Track: Professional Development
Speaker: Luca Bruni
Title: Introducing SQL Operations Studio
Abstract:
Anche gli strumenti di lavoro stanno adenguandosi a tale cambiamento ed hanno intrapreso questa strada. A partire da Novembre 2017 infatti, un nuovo tool per la gestione del ciclo di vita delle nostre basi dati (SQL Operations Studio) è stato rilasciato (in preview). In questa sessione cercheremo di esplorarne le funzionalità di base e di meglio comprenderne le prospettive future.
SessionID: 70262
SQL Server 2017: Data Science with Python or R?
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 15:40:00 - Track: Advanced Analysis Techniques
Speaker: Dejan Sarka
Title: SQL Server 2017: Data Science with Python or R?
Abstract:
SQL Server 2016 brought support or the R language. SQL Server 2017 added a new language to the list, the Python language. Both languages target advanced analytics scenarios, popularly known as data science. For a SQL Server professional who wants to move in the data science area, the first question is which language to choose. In this presentation, you will learn basics about both languages. We will try to solve the same problem with both languages. This way, through demos with a lot of explanation, you will realize the most important differences between the two competing languages. You will understand which one is more appropriate for you to start with.
SessionID: 70564
High availability for SQL Server using Azure as DR site
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 15:40:00 - Track: Cloud
Speaker: Marcelo Fernandes
Title: High availability for SQL Server using Azure as DR site
Abstract:
In this session we will present the union of the local environment and the cloud and show the integration between these environments. The cloud is already a reality and we still have several environments that must remain in local environments due to legislation or company rules. In this session you will see that it is possible to maintain both environments.
SessionID: 71894
MDX is still alive! Are you ready for MDX Troubleshooting 2.0 ?
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 15:40:00 - Track: Data Science
Speaker: Francesco De Chirico
Title: MDX is still alive! Are you ready for MDX Troubleshooting 2.0 ?
Abstract:
SessionID: 72299
Columnstore Indexes: what they are, and how to use them
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 15:40:00 - Track: Development
Speaker: Francesco Milano
Title: Columnstore Indexes: what they are, and how to use them
Abstract:
Il recente Service Pack 1 di SQL Server 2016, inoltre, estende l'adozione dei CI con le dovute limitazioni in termini di risorse a tutte le edizioni, Express compresa.
In questa sessione verranno introdotti i Columnstore Indexes, concentrandosi sulle differenze rispetto ai tradizionali B-Tree, su come utilizzarli al meglio e sulle attenzioni da prestare nel passaggio tra le varie versioni ed edizioni di SQL Server.
SessionID: 71083
Practical SQL Server Machine Learning Services
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 16:50:00 - Track: Advanced Analysis Techniques
Speaker: Jan Mulkens
Title: Practical SQL Server Machine Learning Services
Abstract:
Admit to yourself that you’ve seen enough basic “R is coming to SQL Server” sessions with the same old examples!
Enough of that, in this session we'll walk through a real SQL Server Machine Learning Services scenario from idea to code and from deployment to monitoring maintenance.
Learn how you can easily roll out your own Data Science projects or support the data scientists and analysts at your company.
SessionID: 71529
SQL Audit - Evidence Never Lies
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 16:50:00 - Track: Database Administration
Speaker: Patrick Keisler
Title: SQL Audit - Evidence Never Lies
Abstract:
SessionID: 72261
JSON before and after SQL Server 2016
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 16:50:00 - Track: Development
Speaker: Emanuele Zanchettin
Title: JSON before and after SQL Server 2016
Abstract:
SessionID: 74382
GDPR and Database Management
Event Date: 17-02-2018 - Session time: 16:50:00 - Track: Database Administration
Speaker: Alessandro Falchetti
Title: GDPR and Database Management
Abstract: